luni, 1 martie 2010

Ultimii pasi din liceu,primii din facultate...

 "A fi sau a nu fi ? Asta e intrebarea " zicea cineva. Si acum randul meu...Sa`mi para bine,sau sa fiu trista? Cred ca amandoua. De ce imi pare bine ? Ca iau liftul pentru nivelul urmator,iar liftul meu nu e nici mai mult nici mai putin decat un bac.Ca veni vorba de bac,care oricum a ajuns sa mi se para o aberatie pentru ca... heeey daca nu primim note pentru orale,ci calificative care nu fac diferenta,de ce le mai dam?! Dar sa nu fim suparati ca cei care nu gandesc ne conduc si o fac cat de prost stiu...whatever,ma abat de la subiect si nu`i frumos.Asa..Nivelul ar trebui sa fie facultatea,urmatoarea scoala menita pentru o pregatire care doar poate iti poate oferi un stil de viata sau o bucata de hartie.  
 Facultate de vis,tipi buni,tipe nebune,petreceri,rasete,sesiuni,examene,petreceri din nou,iar tipi buni si inca o data tipe nebune.Aaaah scuze,trebuia sa va povestesc ceva,dar am atipit.Cam asa incepe marea aventura cu facultatea cu putin somn..destul de ingrijorator,dar nu indeajuns incat sa ma trezeasca. Sunt inca la liceu,dar mi`am imaginat inca din clasa a 8 a cum va fi prima zi cand voi zice "Sunt studenta !",iar acea zi se pare ca se grabeste sa apara. 
 Dar,e trist,numai gandindu`te ca lasi in urma 4 ani,ne mai vorbind despre colegi..caci profii,profi au fost si profi raman. Ador zilele astea,colegul de banca(si inca doua trei persoane),weekendul,iesirile cu colegii,gratarele amanate,visatul la ziua cand vom fi uniti(dar pentru ca visam impreuna inseamna ca gandim la unison,deci suntem uniti...o uniune mai speciala,NOI),sperantele ca vom fi toti in acelas loc,barfele(Nu numai fetele...si ca un pont...baietii barfesc mai mult si mai frumos ca noi,fetele),cafelele in locul algoritmilor si a logaritmilor,pauzele de tigara in locul dezbaterilor plicticoase din clasa,tot. Suntem speciali si singura clasa din liceu care a opus rezistenta celor ce vor sa fure,drept urmare nu ne`am deranjat sa strangem bani pentru o usa la sala,(usa care a fost donata liceului ca si restul usilor),fapt pentru care am fost amenintati ca nu intram in bac. Ei si ce? Cum o sa faca asta? Gura romanului,ah ca numai prostii graieste. Deci..avem si usa si intram si in bac. Era normal. Am invatat ca aparentele inseala si ca oricum ai taia un lucru are doua fete,asa ca daca vrei sa fi un licean fericit,asculta`i pe toti...ignora ce auzi,zambeste`le celor care te invidiaza,razi pana ramai aer, baga`te in seama cand ti`e foame,plangi langa tonomatul de cafea si vei avea cafea,fi politicos cand arunci mucul de tigara,nu injura in gura mare,ureaza`le tuturor o zi buna si o sa fi fericit domnule elev.
 Acum fiind realista,invatamantul e de cacat,fara nici o alta adaugire. Profii n`au scapat de chestia cu preferatul clasei,adica cel ce stie sa pupe in cur cel mai bine. De asta au unii profi dosul mult mai mare decat restul corpului. Si mai exista niste profi..cei cu cocoasa,care de fapt sunt niste oameni fara personalitate si se lasa cumparati cu sume relativ modeste,care aduna si aduna asemeni cocoasei camilei. Si mai sunt si profii umani,cei care se bucura de o personalitate puternica si de un pix cunoscator de cifre pana la 5 maxim. Profi de treaba nu stiu daca exista,eu nu prea am intalnit...ah minte scurta. Ba da. Sunt,dar doar cand vor ! Si daca acest capitol cu profii se termina atat de repede...urmeaza cel inepuizabil..Colegii.
 Nu numai profii iti pot oferi senzatii de neuitat (de la 1 paaaaana la 3...asta in prima faza de senzatii si anume cele tari, la 4 nu reactioneaza nimeni...toti par atat de obisnuiti sa auda asta..,de la 5 laaaa 7 e a doua faza .. uimire si fericire ca e o nota de trecere,a patra faza este resimtita de cei ce iau note de la 8 la 9 care afirma in pauze "nu`mi vine sa cred...adica nu ma asteptam" uimirea ii blocheaza,dar nu e nici pe departe o uimire ca cea din ultima faza cand iti amortesc muschii faciali,cand ramai paralizat in pozitia bipeda caracteristica,muscandu`ti buza in continuare de emotii si respirand repede aflii ca esti noul posesor al rarei si miraculoasei note 10.),ci si colegii care te pot marca,influenta sau domina intr`un mod pervers,dar sa nu`i uitam pe cei de care se rade zilnic (poate ca nu`i frumos,daaaar...ei sunt cei care te ajuta sa ai un inceput de zi excelent.Multumeeesc !Va pupa reaua de mine..:">).Ciudate personalitati adunate in acelas loc, obligate sa suporte ale personalitati la fel de ciudate sau poate doar ciudat de puternice,iar distractia consta chiar in obisnuirea cu ele sau tachinarea lor pentru a vedea limitele fiecarui individ. Asta presupune o prima zi de liceu,care va ramane prima pana aprope de ultima cand toti devin goi si previzibili.Pe scurt astia ar fi anii de liceu.Partile amuzante si tembele pe data viitoare.
 Acum ca am lamurit cum sta treaba cu profesorii si cu colegii trecem la etapa urmatoare.Satira catre director. Nu imi voi cere scuze pentru ceea ce voi relata,pentru ca nu fac decat sa pun accent pe unele intamplari poate de unii uitate si poate de altii traite dar fara a avea o explicatie la ceea ce se intampla in spatele unor vorbe. Stim cu totii ca sistemul invatamantului este unul din ce in ce mai deficitar,mai pe scurt nimanui nu`i pasa de nimeni.Toata lumea se plange de salarii mici,dar nimeni nu intreaba de ce incepem sa scoatem capsunari pe banda rulanta. Ne nastem in Romanica, traim in Romanica,studiem in Romanica,ne platim licentele,masteratele si doctoratele in Romanica si culegem capsuni in Spania. De ce? Pentru ca nimanui nu`i pasa.Tot ceea ce conteaza de fapt este profitul fiecaruia,fie ca e profesor la o scoala generala,la liceu sau poate chiar profesor universitar la o facultate buna. De ce ne platim licenta ? Pentru ca angajatorii au pretentia sa ai o facultate fara a verifica daca tu un eventual angajat stii ceva,asa ca o cumparam...nu de alta dar da atat de bine la CV.Si bravo ! Datorita lor avem prosti cu acte in regula,ca daca n`ar fi ei...ce ne`am face? Si acum...sunt eleva la liceu X din judetul Y. Se vehiculeaza prin licee ca la 40 de absente esti exmatriculat, vrajealaaaa ! Avem uniforme obligatorii...bullshit! A fost obligatoriu doar sa le achizitionam si sa ni le aduca cu 4 numere mai mari,ca sa incapem cate 2-3 elevi intr`una. Profesorii noteaza obiectiv,pe baza unui barem.Sanchi. Stii sa pupi in cur treci cu medii mari,nu...Soarta. Profii pot face referate,pentru ai potoli pe elevi,ghici ce? Nu le citeste nimeni. Toata lumea vorbeste,e cel mai bun lucru la care se pricepe lumea. Dovada unui sistem de cacao este o intamplare de acum 2 ani si jumatate cand am vrut sa ma mut la acest liceu X,cand directorul a spus decat atat: "Nu avem locuri,dar daca platiti...gasim", pe scurt trebuie sa apelam mereu la PRC ( pile, relatii si cunostinte ).Am avut noroc ca de fiecare data si s`a schimbat directorul si culmeaaa,am intrat la cea mai buna clasa de mate`info. 

4 comentarii:

bébé spunea...

ai dreptate. e de cacat, dar spui ROMANIA- si ai spus tot! :)
cat despre noiiii! unii pentru alti suportam sistemu asta de cacat. daca nu asa, at nu`i vad rostu. nu vreau sa se termine anu asta. o sa`mi fie dor. o sa`mi lipsisti maxim, MAXIM am spus.
ma incanta`n schimb un lucru- iti aduci aminte cand am la cetate si erau pers` alea care fusesera la noi in lic? ne-au bne dispus pn si pe noi ( masa de langa ) . VREAU sa traim si noi acele momente. :-*

bébé spunea...

lipsiti* ( emotiile :">)

Piticu` Albastru spunea...

Asa o sa fim si noi.Sper macar. :*

Anonim spunea...

Ai redat f bne situatia de prin licee, si cat de bine ai descris unele aspecte ,imi par atat de cunoscute pentru ca peste tot e la fel ,dar dupa cum spune si petit. bebe Romania e praf din orice unghi ai privi ,si pe zi ce trece situatia se degradeaza si mai mult . **CRISTI I AM**